Solo Beer: Με νέο craft τζιν διεκδικεί ρόλο «Πρωταγωνιστή»

0
solo-gin

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η μπίρα Σόλο συστήθηκε στο διψασμένο για νέες γεύσεις και «ψαγμένες» προτάσεις ελληνικό κοινό. Με μια απρόσμενα, για μια μικροζυθοποιία, μεγάλη γκάμα ετικετών και με ονόματα εμπνευσμένα από την κρητική ντοπιολιαλιά, η εταιρεία Grapes & Gratification, που βρίσκεται πίσω από την προσπάθεια, προκάλεσε από την πρώτη στιγμή αίσθηση στην αγορά. Φέτος στο «καλάθι» της προστέθηκε μια ακόμα μπίρα, ο «Πρωταγωνιστής», η μεγάλη έκπληξη όμως ήρθε με το λανσάρισμα του Σόλο craft Gin με το οποίο δοκιμάζει τις δυνάμεις της και στα αλκοολούχα (spirits). Από εκεί ξεκινήσαμε την κουβέντα μας με τους εμπνευστές της Σόλο, δηλαδη τον Κωστή Σταυρακάκη (Communication manager), το Νικόλα Λουκάκη(General Manager) και το φημισμένο Νορβηγό ζυθοποιό Kjetil Jikiun (Head Brewer).

D-FiLES: Πώς αποφασίσατε να κάνετε το βήμα από τη μικροζυθοποιία στην παραγωγή ενός ποτού τόσο διαφορετικής φιλοσοφίας και κουλτούρας, όπως το τζιν; Σας πέρασε κάποια στιγμή από το μυαλό η σκέψη, ίσως κι ο φόβος ότι μπαίνετε σε «αχαρτογράφητα νερά»;

ΑΠ: Απαρχή του οράματος και πηγή έμπνευσης των έργων μας, είναι ο θαυμαστός φυσικός κόσμος της γεύσης και των αρωμάτων. Όπως μαρτυρά και η επωνυμία της εταιρείας μας «Σταφύλια και απόλαυση» ξεκινήσαμε πειραματιζόμενοι με το σταφύλι και την παραγωγή οργανικού Orange wine από γηγενείς Κρητικές ποικιλίες, το οποίο – καλώς εχόντων των πραγμάτων – θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2018. Στο μεταξύ δημιουργήσαμε μια μόνιμη σειρά έξι αρωματικών Ale ζύθων και σταδιακά αρκετές εποχιακές, περιορισμένης παραγωγής ετικέτες μπίρας ενώ πρόσφατα, γοητευμένοι από τον αρωματικό χαρακτήρα των Ultra Premium Gins δεν μπορούσαμε παρά να ενδώσουμε στην εσώτερη παρόρμηση μας να δημιουργήσουμε ένα Craft Gin με άρωμα Κρήτης. Μπορεί λοιπόν το Gin να είναι όντως ένα πολύ διαφορετικό από την μπίρα, τόσο ως προς την διαδικασία παραγωγής όσο και ως προς την φιλοσοφία, προϊόν, ωστόσο πηγάζει από την ίδια δημιουργική αρχή. Μπαίνουμε λοιπόν εν μέρει σε αχαρτογράφητα νερά όσον αφορά το λανσάρισμα ενός προϊόντος την παραγωγή του οποίου δεν είχαμε επιχειρήσει ξανά, ξέροντας ωστόσο τι κάνουμε και γιατί, έχοντας αφενός πρώτα πειραματιστεί και αφετέρου χαρτογραφήσει την παγκόσμια αγορά και τις τάσεις των οινοπνευματωδών ποτών.

D: Τι μπορεί να σημαίνει για ένα τέτοιο ποτό ο χαρακτηρισμός «craft» και πώς «δικαιολογεί» την ελληνική καταγωγή του;

ΑΠ: Ο όρος craft εκφράζει θεωρητικά την μικρής κλίμακας – μη βιομηχανοποιημένη – παραγωγή από έναν ανεξάρτητο, μικρό παραγωγό που εστιάζει στην ποιοτική υπεροχή ενός προϊόντος χρησιμοποιώντας κλασικές ή αν θέλετε πιο παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής και ανώτερης ποιότητας πρώτες ύλες. Σε μια πιο ελεύθερη μετάφραση θα έλεγε κανείς πως ο πρωταγωνιστικός ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα και η εστίαση στην ανώτερη δυνατή ποιότητα ανάγουν την παραγωγική διαδικασία… σε τέχνη . Η Ελληνική, ή πιο συγκεκριμένα η Κρητική καταγωγή του Σόλο craft Gin και κατ’ επέκταση η μοναδικότητα του απορρέουν από το γεγονός ότι οι πρώτες του ύλες προέρχονται ως επί τω πλείστον από την Κρητική γη.

D: Ο Έλληνας καταναλωτής – που έχει συνδέσει το τζιν, όπως και τη βότκα, το ουίσκι, το ρούμι κλπ με την ξενική προέλευση – είναι δεκτικός σε τέτοια εγχειρήματα; Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις σας από την ανταπόκριση του κοινού;

ΑΠ: Ο Έλληνας καταναλωτής εκτιμά ολοένα τα ελληνικά προϊόντα, ως εκ τούτου, ασχέτως με τις όποιες παγιωμένες αντιλήψεις, διψά για εγχειρήματα που έχουν ως αφετηρία και πηγή έμπνευσης τον τόπο του και είναι θετικά προδιατεθειμένος αρχικά. Από εκεί κει πέρα σίγουρα, και ορθώς, θα αξιολογήσει την ποιότητα τους σε σχέση με τα ανάλογα προϊόντα της παγκόσμιας αγοράς. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι παραπάνω από ενθαρρυντικές, ξεπερνώντας – έχουμε την αίσθηση – τις προσδοκίες του κοινού.

D: Πρόσφατα η οικογένεια της Solobeer, απέκτησε ένα καινούργιο μέλος, τον «Πρωταγωνιστή». Μιλήστε μας για αυτόν και πώς πιστεύετε ότι μπορεί να δικαιώσει τις προσδοκίες που γεννάει το όνομά του;

ΑΠ: Εμπνευσμένος από τον Ελληνικό καφέ, ο Πρωταγωνιστής είναι μια συλλεκτική, περιορισμένης παραγωγής, premium μαύρη μπίρα ιδανική για παλαίωση. Στην πραγματικότητα είναι κάτι παραπάνω από μπίρα… πρόκειται για τον απόγονο μιας ιστορικής οικογένειας συλλεκτικών ζύθων που ζυθοποιούνται μία μόνο φόρα. Ένας εκ των προγόνων της εν λόγω μπίρας, διακρίθηκε με το χρυσό μετάλλιο στο WORLD BEER CUP το 2008. Πέρα του ότι είναι η δυνατότερη (15% αλκοόλ) και η γλυκύτερη μπίρα που έχει ποτέ κυκλοφορήσει από ελληνική ετικέτα η «πρωταγωνιστική» – – θέση στο ελληνικό ranking list της παγκόσμιας πλατφόρμας βαθμολόγησης του Untappd νομίζουμε ότι δικαιώνει τις προσδοκίες που γεννά το όνομα της. Η πλήρη ωστόσο δικαίωση «αναμένεται» με την υπεραξία που θα προσφέρει ο χρόνος κατά την παλαίωση της.

solo-beer

D: Τοποθετείτε το προϊόν σας στο premium – για την ακρίβεια, ultra premium, όπως αναφέρετε χαρακτηριστικά – τμήμα της αγοράς. Στην Ελλάδα της κρίσης και της υπερφορολόγησης των οινοπνευματωδών ποτών, πιστεύετε ότι υπάρχει χώρος για τέτοια προϊόντα;

ΑΠ: Πρόκειται όπως είπαμε, για ένα περιορισμένης παραγωγής – από μικρές αποστάξεις των 75 λίτρων – προϊόν. Παράλληλα έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην επιλογή των ανωτέρας ποιότητας πρώτων υλών από την Κρήτη, ο αρωματικός χαρακτήρας των οποίων καθιστά αυτό το απόσταγμα μοναδικό. Με λίγα λόγια, δεν έχει γίνει καμία έκπτωση στην ποιότητα παραγωγής του εξ’ ου και η τιμή του είναι ανάλογη των καλύτερων Craft Gins που κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά, η τιμή των οποίων καθορίζεται, μεταξύ άλλων, από την ίδια την αγορά (νόμους προσφοράς – ζήτησης) των premium craft Gins. Το συγκεκριμένο λοιπόν Gin, απευθύνεται στους λάτρεις των υψηλής ποιότητας Gins, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Χώρος στην εγχώρια αγορά υπάρχει αλλά πολύ περισσότερο από αυτό υπάρχει η ανάγκη για παραγωγή και εξαγωγές. Είμαστε ένας παγκοσμίου φήμης τουριστικός προορισμός, μια από τις 20 σημαντικότερες παγκοσμίως αγορές κατανάλωσης Gin, με παράδοση στην παραγωγή αποσταγμάτων από την τσικουδιά μέχρι το ούζο, μια χώρα όπου ευδοκιμεί ο κέδρος – κύριο συστατικό του Gin κοκ… παρόλα αυτά η παραγωγή του συγκεκριμένου ποτού στην Ελλάδα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

D: Πώς έχει αλλάξει η κρίση των ελληνική αγορά οινοπνευματωδών ποτών; Διακρίνετε κάποιες ενδιαφέρουσες νέες τάσεις, ενδεχομένως και κάποιες ευκαιρίες στο δύσκολο σημερινό τοπίο;

ΑΠ: Δύο βασικές αλλαγές που έφερε η κρίση είναι η εύλογη στροφή από το – ακριβότερο – σκληρό αλκοόλ προς ελκυστικότερα όσο αφόρα την τιμή προϊόντα όπως η μπίρα, το κρασί κοκ και δεύτερον, ως προείπαμε, η στροφή προς τα ελληνικά προϊόντα. Οι δύο αυτές τάσεις συνοδεύονται από ανάλογες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

D: Πού μπορεί κάποιος σήμερα να βρει το Solo Craft Gin; Ως σχετικά νέα εταιρεία, συναντήσατε κάποια εμπόδια στη διανομή και την τοποθέτηση, ενδεχομένως και κάποιες «τρικλοποδιές» από μεγαλύτερους παίκτες του χώρου; Υπάρχουν σχέδια για εξαγωγές;

ΑΠ: Το Solo craft Gin διατίθεται αρχικά μέσα από πολύ επιλεγμένα on trade σημεία πώλησης, επιλεγμένες κάβες και από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Κάθε αρχή και δύσκολη… οπωσδήποτε συναντήσαμε και συναντάμε δυσκολίες στην τοποθέτηση του στην αγορά, ωστόσο με σημαία πάντα την ανώτερη ποιότητα και ανάλογη υπομονή, χαίρουμε, μέρα με την μέρα, της ανάλογης εκτίμησης τόσο από το κοινό όσο και από τους ενδιάμεσους της αγοράς. Όλα μας τα προϊόντα συνοδεύονται από ανάλογα σχέδια εξαγωγής τους και ήδη βρισκόμαστε σε πολλές χώρες του εξωτερικού, προχωρώντας με μικρά και σταθερά βήματα.

D: Τι σημαίνει για την Solobeer η παρουσία στο δυναμικό της ενός διεθνούς φήμης ζυθοποιού, όπως ο Kjetil Jikiun;

ΑΠ: Η διεθνής φήμη, η μακρόχρονη εμπειρία και η βαθιά τεχνογνωσία του Kjetil σε συνδυασμό με την χαρισματική του προσωπικότητα και τις διασυνδέσεις του, συνθέτουν οπωσδήποτε ένα σημαντικό αρχικό κεφάλαιο και μια σταθερή βάση για να πορευτούμε με αξιώσεις τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά.

D: Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της Grapes & Gratification; Τι μπορούμε να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον;

ΑΠ: Πειραματιζόμαστε συνεχώς με διάφορα νέα προϊόντα, ωστόσο αυτό που μπορούμε με σχετική βεβαιότητα να ανακοινώσουμε είναι η κυκλοφορία των πρώτων ετικετών «Orange Wine» μέσα στο 2018 καθώς και η κυκλοφορία, μακροπρόθεσμα, δεκάδων νέων τύπων – κυρίως draft μπίρας – με την ολοκλήρωση μιας ζυθοποιητικής μονάδας εντός της πόλη του Ηρακλείου μέσα στο 2017. Στο πολύ προσεχές δε μέλλον, εντός του καλοκαιριού, θα κυκλοφορήσουν τόσο στην Ελλάδα όσο και σε διάφορες χώρες του εξωτερικού δύο διαφορετικές εκδοχές μιας μπίρας με χυμό άγουρων σταφυλιών Κρητικής ποικιλίας Πλυτό που ζυθοποιήσαμε ομάδι με τρεις ζυθοποιίες από την Ευρώπη και την Αμερική, δύο ακόμη μπίρες που ζυθοποιήσαμε μαζί με την κινέζικη ζυθοποιία Wuhan No.18 brewing (μια Porter με τσίλι και μια IPA με τσάι και χυμό κερασιού), μια ετικέτα που ζυθοποιήσαμε μαζί με την Πολωνική Alebrowar και μια ακόμη hoppy μπίρα – έκπληξη με καλοκαιρινό χαρακτήρα.

#Dinterview