Grace Gin: έχει το όνομα αλλά και την – ελληνική – χάρη…

0
grace

Θα μπορούσε να είναι μια ιστορία βγαλμένη από κάποιο εγχειρίδιο μάρκετινγκ, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινή: Τρεις γυναίκες, με τις δικές τους διαδρομές στο χώρο των αλκοολούχων ποτών, συναντώνται σε μια έκθεση και αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να φέρουν στη ζωή ένα τζιν που θα κλείνει στο μπουκάλι του αρώματα της ελληνικής γης.
Ύστερα από μερικούς μήνες δοκιμών, η δημιουργία του τζιν Grace είναι γεγονός και, βλέποντάς το να κατακτά ακόμα και αγορές του εξωτερικού, η Χαρά και η Κατερίνα Κατσού από την ποτοαποιία Άβαντες και η Λίλα Δημοπούλου από την LKC που βρίσκονται πίσω από το εγχείρημα έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται δικαιωμένες. Μιλώντας στο D-FiLES, η κα Δημοπούλου ξετυλίγει το κουβάρι της δημιουργίας του Grace και προαναγγέλλει ότι οι εκπλήξεις από τις «Τρεις Χάριτες» δε σταματούν εδώ…

D-FiLES: Έχετε παρομοιάσει το προϊόν σας με ένα «παιδί» και μάλιστα ιδιαίτερα… απαιτητικό. Περιγράψτε μας τη διαδικασία από τη σύλληψη μέχρι τη γέννησή του καθώς και τις προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε κατά το «μεγάλωμά» του.

Λίλα Δημοπούλου: Με την Χαρά και την Κατερίνα συναντηθήκαμε πριν από 15μήνες περίπου στα πλαίσια μιας εμπορικής έκθεσης. Πολύ γρήγορα αντιληφθήκαμε ότι μοιραζόμαστε κοινές αρχές και φιλοσοφία καθώς και το πάθος να δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό. Από την αρχή ξέραμε ότι θέλουμε να πειραματιστούμε με την δημιουργία ενός τζίν και ξεκινήσαμε τα πειράματα και τις δοκιμές τον Μάιο του 2016. Ερευνώντας τα Ελληνικά βοτανικά στοιχεία και την Ελληνική φύση πολύ γρήγορα καταλάβαμε ότι οι δυνατότητες για δημιουργία είναι απεριόριστες. Η επιλογή των υλικών κράτησε 3 μήνες και αυτό ήταν ίσως το πιο δύσκολο μέρος της διαδικασίας. Πραγματικά οι επιλογές που υπήρχαν και οι δυνατοί συνδυασμοί ήταν πάρα πολλοί , και η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να ταιριάξουν αρμονικά τα υλικά και να πετύχουμε την αρωματική ένταση και ισορροπία που επιθυμούσαμε . Ο κρίταμος – που είναι και το βασικό μας συστατικό μετά τον άρκευθο – είναι ίσως το πιο δύσκολο υλικό στην διαχείριση ,λόγω εποχικότητας , μικρού χρόνου ζωής ,εύρεση καλής παρτίδας και πολλά άλλα.

Η επόμενη μεγάλη δυσκολία ήταν να περάσουμε από το πείραμα στον αποστακτήρα.
Αυτό κράτησε μήνες και ήταν και το μεγάλο στοίχημα: Πως θα μετατρέψεις αυτό που έχεις φανταστεί και πειραματιστεί σε τελικό προϊόν. Ευτυχώς η εμπειρία η τεχνογνωσία και η παράδοση της ποτοποιίας Άβαντες συνέβαλλε καθοριστικά στην υλοποίηση του στόχου. Το «παιδί μας» είναι απαιτητικό γιατί από την αρχή είχαμε αποφασίσει ότι δεν θα κάνουμε συμβιβασμούς και ειλικρινά διαχειριστήκαμε όλο το project με γενναιοδωρία τόσο στα υλικά όσο κυρίως στους χρόνους και την ενέργεια που αφιερώσαμε. Η Χαρά – που είναι και ο Distiller – προσέγγισε την δημιουργία και ανάπτυξη του προϊόντος με απέραντο σεβασμό, πάθος, προσήλωση στην λεπτομέρεια και εμμονή στην τελειότητα. Ο τρόπος που «δέσαμε» σαν ομάδα και λειτουργήσαμε όλο αυτό το διάστημα νομίζω ότι αντικατοπτρίζεται στο Grace και είναι ίσως ο κυριότερος παράγοντας της επιτυχίας.

D: Γιατί επιλέξατε να καταπιαστείτε με το τζιν αντί για κάποιο άλλο ποτό;

Λ.Δ: Η απάντηση που μου έρχεται πρώτα είναι γιατί όχι??? Για εμάς ωστόσο οι λόγοι ήταν οι προφανείς δυο: Βρετανικές επιρροές από τον John – κύριος μέτοχος της Lkc που μαζί με την Άβαντες είναι πίσω από το Project – και το γεγονός ότι στην Ελλάδα η φύση προσφέρει απλόχερα πολλά και ιδιαίτερα βοτανικά στοιχεία που είναι και η «καρδιά» κάθε τζίν που σέβεται τον εαυτό του.

D: Πώς έγινε η επιλογή του ονόματος και της ετικέτας;

Λ.Δ: Κατ’ αρχήν να πούμε ότι η αρχική επιλογή ονόματος ήταν τελείως διαφορετική!! Άλλαξε στην πορεία γιατί το ίδιο το project , ο τρόπος που λειτουργήσαμε σαν ομάδα, τα συστατικά που επιλέξαμε μας υπέδειξαν το όνομα. Ξεκίνησε σαν αστείο πέρσι το καλοκαίρι να μας αποκαλεί ο John τρείς χάριτες που θα φτιάξουν τζίν για λογαριασμό του και μέσα από αστεία, πειράγματα και πολύ ωραίες στιγμές να αποφασίσουμε ότι το λογότυπο του προϊόντος θα είναι Three Graces Distilling, θέλοντας έτσι να δημιουργήσουμε την προϋπόθεση για την δημιουργία μιας οικογένειας προϊόντων εμπνευσμένων από εμάς. Η επιλογή της μυρτιάς σαν ένα από τα Ελληνικά συστατικά του Grace, σε συνδυασμό με το ότι η λέξη στην Αγγλική της έκδοση μεταφράζεται με αρκετές έννοιες (χάρη, γοητεία , κομψότητα, μεγαλείο) μας επιβεβαίωσε ότι το όνομα του προϊόντος δεν μπορεί να είναι άλλο από αυτό. Η δημιουργία της ετικέτας έγινε από την Milk, η οποία άκουσε την ιστορία μας και εμπνεύστηκε να αποδώσει τις τρεις χάριτες με ένα ανατρεπτικό και διαφορετικό τρόπο που ταίριαζε στην δική μας κουλτούρα και φιλοσοφία.

D: Τι καινούργιο φέρνει το τζιν Grace στην αγορά και ποια στοιχεία προσδίδουν και τονίζουν τον ελληνικό χαρακτήρα του;

Λ.Δ: Σε μια κατηγορία που αναπτύσσεται ραγδαία όπως αυτή του τζιν, το Grace είναι ένα προϊόν με έντονη προσωπικότητα και χαρακτήρα που με μεγάλη μας χαρά βλέπουμε ότι ξεχωρίζει. Νομίζουμε ότι το πάθος, η αφοσίωση, και η γνησιότητα που βάλαμε έχει βγει στο προϊόν πολύ έντονα. Και θα μας επιτρέψετε να τονίσουμε το στοιχείο της γνησιότητας: Πολλές φορές μας ρωτάνε εάν όλη η ιστορία σχετικά με τις 3 γυναίκες To branding γενικότερα, εάν είναι Marketing ,ή ιστορία που εμπνεύστηκε κάποιο γραφείο για την προώθηση του προϊόντος . Και πολύ περήφανα λέμε ,όχι, είναι η δική μας ιστορία, η δική μας έμπνευση και η δική μας αλήθεια. Και αυτό νομίζουμε ότι έχει περάσει στο Grace. Τα Ελληνικά βοτανικά του είναι ο σχίνος, ο κρίταμος, η μυρτιά και τα άνθη πορτοκαλιάς. Πιστεύουμε ότι καταφέραμε να βάλουμε σε ένα μπουκάλι μυρωδιές και γεύσεις από όλη την Ελλάδα, από το βουνό ως την θάλασσα!

D: Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε αρκετούς εμπνευσμένους Έλληνες ποτοποιούς και αποσταγματοποιούς να πειραματίζονται με ξένα, ευρωπαϊκής προέλευσης ποτά και εγχώριες πρώτες ύλες, δίνοντάς μας ενδιαφέροντα προϊόντα. Μπορούμε να μιλάμε για μια τάση και, αν ναι, πού πιστεύετε ότι οφείλεται; (Είναι μια ένδειξη ωρίμανσης της αγοράς, μια συνέπεια της κρίσης, μια απάντηση σε τυχόν νέες ανάγκες των καταναλωτών;)

Λ.Δ: Σίγουρα η αγορά του ποτού στην Ελλάδα αλλάζει και εξελίσσεται. Ενώ στην Ελλάδα έχουμε μακρά και σημαντική παράδοση στην γαστρονομία στο ποτό παραμείναμε για χρόνια στην λογική του χύμα και της οικοτεχνίας. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές σημαντικές προσπάθειες από αξιόλογους συναδέλφους που αναζητούν καινοτόμα πρωτοποριακά προϊόντα , χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές παραγωγής με ιδιαίτερη προσοχή στις Α΄ ύλες , και διεκδικούν ισάξια θέση στην παγκόσμια αγορά. Αυτό είναι σίγουρα αποτέλεσμα μιας διεθνούς τάσης, άλλα και αποτέλεσμα της κρίσης όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και για να διακριθείς και να ξεχωρίσεις πρέπει να προσφέρεις το βέλτιστο αποτέλεσμα. Φυσικά και ο καταναλωτής πλέον είναι πιο «υποψιασμένος» στις επιλογές του, ο κόσμος ταξιδεύει, ενημερώνεται, και τα εισοδήματα έχουν περιοριστεί αρκετά οπότε η επιλογή της κατανάλωσης γίνεται με περισσότερη σκέψη και είναι πιο στοχευόμενη.

D: Πόσο χρήσιμη αποδείχτηκε στην πορεία η εμπειρία που έχετε αποκτήσει από τη διαδρομή σας στο χώρο;

Λ.Δ: Ομαδικότητα, διαφορετικές καταβολές, σκληρή δουλειά, σεβασμός στα ταλέντα και τις δεξιότητες του κάθε μέλους της ομάδας είναι πολύτιμα συστατικά που τα αξιοποιήσαμε στο έπακρο. Η παράδοση της ποτοποιίας Άβαντες, η τεχνικές γνώσεις και το πάθος της Χαράς και της Κατερίνας, σε συνδυασμό με την εμπειρία από τον διεθνή χώρο του ποτού που προσέφερε ο John και η Λίλα είναι η συνταγή της επιτυχίας του Grace.

D: Πού διατίθεται το τζιν Grace;

Λ.Δ: Καθημερινά εξαπλώνεται σε όλη την Ελλάδα. Ενδεικτικά μπορούμε να πούμε ότι είναι στις καλύτερες κάβες και bar σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πλαταμώνα, Χαλκίδα, Βόλο, Λάρισα, Σαντορίνη, Κρήτη, Πάρο, Αντίπαρο, Ναύπλιο, Αμαλιάδα, Κέρκυρα, Κώ, Γιάννενα, Αλεξανδρούπολη.

D: Υπάρχει ενδιαφέρον από ξένες αγορές;

Λ.Δ: Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το οποίο προσπαθούμε να διαχειριστούμε λόγω της περιορισμένης παραγωγής. Για την ώρα ήδη εξάγουμε σε Γερμανία και Κύπρο και συζητάμε με άλλες αγορές.

D: Η επιτυχία του εγχειρήματος σας βάζει στον πειρασμό να επεκτείνετε τη γκάμα με κάποιο νέο προϊόν ή, ενδεχομένως, να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας και σε κάποιο άλλο ποτό;

Λ.Δ: Υπάρχουν πάρα πολλές σκέψεις και σχέδια!! Όταν μια συνεργασία «δέσει» τόσο καλά σαφέστατα δημιουργείται η διάθεση να την επεκτείνεις. Πιστεύουμε ότι στο μέλλον οι Three Graces Distilling έχουν να δώσουν πολλά στην αγορά του ποτού. Για φέτος ωστόσο θα συγκεντρωθούμε στην παραγωγή και προώθηση του Grace.

#Dinterview